NUMARALI
HADİS-İ ŞERİF:
37 - (2082) حدثنا
أبو بكر بن
أبي شيبة.
حدثنا عبدة بن
سليمان عن
هشام بن عروة،
عن أبيه، عن
عائشة. قالت:
كان
وسادة رسول
الله صلى الله
عليه وسلم،
التي يتكئ
عليها، من أدم
حشوها ليف.
{37}
Bize Ebû Bekr b. Ebî
Şeybe rivayet etti. (Dediki): Bize Abde b. Süleyman, Hişam b. Urve'den, o da
babasından, o da Âişe'den naklen rivayet etti. (Şöyle demiş):
Resûlullah (Sallallahu
Aleyhi ve Sellem)'in üzerine dayandığı yastığı deriden olup içi lif dolu idi.
38 - (2082) وحدثني
علي بن حجر
السعدي.
أخبرنا علي بن
مسهر عن هشام
بن عروة، عن
أبيه، عن
عائشة. قالت:
إنما
كان فراش رسول
الله صلى الله
عليه وسلم، الذي
ينام عليه،
أدما حشوه ليف.
{38}
Bana Ali b. Hucr
Es-Sa'dî de rivayet etti. (Dediki): Bize Ali b. Müshir, Hişâm b. Urve'den, o da
babasından, o da Âişe'den naklen haber verdi. (Şöyle demiş):
Resûlullah (Sallallahu
Aleyhi ve Sellem)'in üzerinde yattığı döşeği deriden olup dolgusu lif idî.
(2082) - وحدثنا
أبو بكر بن
أبي شيبة.
حدثنا ابن
نمير. ح وحدثنا
إسحاق بن
إبراهيم.
أخبرنا أبو
معاوية. كلاهما
عن هشام بن
عروة، بهذا
الإسناد،
وقالا: ضجاع
رسول الله صلى
الله عليه
وسلم.في
حديث أبي
معاوية: ينام
عليه.
{…}
Bize bu hadîsi Ebû Bekr
b. Ebî Şeybe de rivayet etti. (Dediki): Bize İbni Numeyr rivayet etti. H.
Bize İshâk b. İbrahim
dahî rivayet etti. (Dediki): Bize Ebû Muâviye haber verdi. Her iki râvi Hişâm
b. Urve'den bu isnad ile rivayet etmiş ve
«Resûlullah (Sallallahu
Aleyhi ve Sellem)'in yatağı» demişlerdir,
Ebû Muâviye'nin
hadîsinde: «Üzerinde yattığı...» kaydı vardır.
İzah:
Bu hadîsi Buharî
«Kitâbu'I-Libâs» ile «Kitâbu'l-Hums»'da tahrîc etmiştir.
Mûlebbede: Yamalı,
demektir. Kelimenin asıl mânâsı keçeleştirilmiş demek olduğundan bazıları bunu
«ortası kalınlaşıp keçe gibi olan kumaş» mânâsına almışlardır.
Mırt: Bazan yünden
bazan da kıl, keten ve ipek gibi şeylerden dokunan kilimdir.
Murahhal: Üzerinde deve
semerlerinin sureti bulunan kumaştır. Hattâbî ona çizgili kumaş demiştir.
Edem : Edimin cem'idir.
Edim tabaklanmış dendir.
Bu hadîsler Nebi
(Sallallahu Aleyhi ve Sellem)'in dünya zevkinden ne kadar uzak olduğunu
göstermektedir. Fahr-i Kâinat (Sallallahu Aleyhi ve Sellem) Efendimiz herşeyin
en azı ve basiti ile iktifa buyururdu. Ümmetinin bu hususta da ona uyması
gerekir. Üzerinde deve semeri resmedilmiş elbise giymekte beis yoktur. Haram
olan resim canlıların suretidir. Bu rivayetler döşek ve yastık gibi şeyler
üzerinde uyuyup istirahat etmenin, bunları ot ve yapağı gibi şeylerle
doldurmanın cevazına delildir.